piątek, 23 czerwca 2017

Letnie DIY :D

Hejka!
Tu Mais Libre i mam dla was DIY!
DIY w temacie letnim oczywiście! Już dzisiaj koniec roku szkolnego!
W zasadzie to będą dwie rzeczy :). Jedna opisana bardziej dokładnie, a do drugiej niestety nie mam WIELU zdjęć.

ARBUZ!

Do zrobienia arbuza, który idealnie wpisuje się w letni klimat potrzebujecie:
- kartony (np. po butach),
- zieloną i czerwoną bibułę,
- trochę czarnego papieru,
- dobrą taśmę (polecam dwustronną),
- nożyczki


1. Najpierw narysuj na kartonie kształt arbuza (trójkąt z okrągłym spodem) i do jednego boko dorysuj ok. 3-4 cm pasek. Potem odrysuj to na innym kartonie i zrób trzeci pasek tej samej grubości co te po bokach.
Następnie połącz dwie duże formy taśmą. Pozginaj kartonowy pasek, żeby łatwiej się dopasował do spodu arbuza i tkże go przymocuj.


2. Podklej spód arbuza zieloną bibułą. Następnie utnij 3-4 cm pasek bibuły i ponacinaj go do połowy w paseczki. Potem przyklej na formę tak, by powstała arbuzowa skórka :D Potem to samo robi się z czerwoną bibułą.

3. Potem trzeba już tylko wyciąć z czarnego papieru pestki i ponaklejać je na arbuza :D
Tak oto się prezentuje!


SŁOICZEK

Potrzebne rzeczy to:
- słoik,
- cukier,
- brązowy sznurek,
- jakieś pojeniczki,
- czarna i biała farba akrylowa (albo plakowa),
- wodne farbki dla dzieci (akwarelowe),
- cienki pędzelek,
- coś do mieszania,
- woda :)

Niestety nie mam zdjęć, więc tylko wam opiszę jak coś takiego zrobić.

1. Rozdziel cukier na sześć równych części. Każdą zafarbuj farbą albo barwnikiem na inny kolor (ja wtbrałam żółty, zielony, niebieski, fioletowy, różowy i czerwony), a następnie wsyp do słoiczka w ustalonej kolejności.
2. Na górze słoika zawiąż sznurek, a do środka możesz włorzyć świeczkę (opcjonalnie).
3. Na słoiku zrób czarną i białą farbą dowolny wzór (ja wybrałam "hello Summer" :D)

Efekt końcowy:





To na tyle :D
Mais Libre
Udostępnij ten wpis

3 komentarze :

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.